|
Zasady Gwarancji monitorów EIZO Monitory LCD z serii ColorEdge, SlimEdge i MultiEdge zakupione po 15 października 2003 mają 5-letnią* gwarancję.Gwarancja obejmuje wszystkie elementy monitora łącznie z panelem i świetlówką.Ze względu na złożoną specyfikę obsługi serwisowej, monitory LCD przeznaczone do zastosowań medycznych posiadają gwarancję 3-letnią.Monitory CRT EIZO objęte są 3-letnim okresem gwarancyjnym.* Pod warunkiem, że liczba przepracowanych przez monitor godzin nie przekroczy 30.000 (czas pracy ponad 16 godzin dziennie).
Obsługa reklamacji
Wszystkie monitory EIZO importowane przez Alstor i sprzedawane w LCD4You wyposażone są w kartę gwarancyjną, która zaopatrzona jest w specjalny program o nazwie EIZO Exclusive Service. W przypadku uszkodzenia monitora, każdy użytkownik ma prawo do bezpłatnej jego naprawy/wymiany w okresie objętym gwarancją, pod warunkiem jednak, iż będzie postępować zgodnie z przedstawioną poniżej procedurą.
Procedura reklamacyjna
- Klient wypełnia formularz zgłoszeniowy "Zgłoszenie RMA EIZO" i wysyła go na adres: [email protected]
- Serwis Alstor weryfikuje zgłoszenie i potwierdza przyjęcie zgłoszenia przez nadanie sprawie Numeru RMA. Razem z Numerem RMA klient otrzyma kontakt do naszego spedytora, który odbierze bezpłatnie reklamowane urządzenie.
- Klient przygotowuje paczkę z uszkodzonym urządzeniem i wzywa spedytora do odbioru przesyłki. Przesyłka powinna być zaadresowana na Alstor i oznaczona nadanym wcześniej Numerem RMA.
- Serwis Alstor odbiera przesyłkę i naprawia bądź wymienia urządzenie, a następnie wysyła je pod wskazany przez klienta adres, za pośrednictwem swojego spedytora.
- Zgłoszenie RMA EIZO musi być wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w punkcie 1 procedury.
- Klient musi posiadać dokumenty uprawniające do korzystania z gwarancji, tj. naszą kartę gwarancyjną i dowód zakupu.
- Aby naprawa została dokonana bezpłatnie muszą być spełnione warunki gwarancji.
- Wady towaru ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane przez Alstor bezpłatnie, w przeciągu 14 dniu od daty przyjęcia towaru przez serwis Alstor.
- Monitory Eizo zgodne są z normą ISO 13406-2. Defekty pikseli nie przekraczające tej normy nie są uznawane za wadę kwalifikującą produkt do naprawy lub wymiany.
- Sprzęt powinien być dostarczony do serwisu Alstor lub przekazany do transportu w oryginalnym opakowaniu fabrycznym. W przypadku braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia sprzętu ponosi reklamujący.
- Procedura reklamacyjna nie obejmuje instalacji sprzętu i oprogramowania oraz konserwacji.
- Gwarancja nie obejmuje towarów: o z uszkodzonymi plombami Alstor lub EIZO o z nieczytelnymi numerami seryjnymi o niewłaściwie użytkowanych, konserwowanych lub przechowywanych o uszkodzonych mechanicznie, elektrycznie, termicznie lub chemicznie
- Nabywca również traci prawo gwarancyjne w przypadku stwierdzenia dokonywania nieautoryzowanych napraw lub zmian konstrukcyjnych.
- Alstor nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody, bądź straty powstałe z powodu niemożności korzystania z reklamowanego sprzętu.
- W przypadku reklamacji nieuzasadnionej, zgłaszający ponosi koszty transportu i testowania w wysokości 70 PLN.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie monitory sprowadzone do Polski przez Alstor.
Defekty pikseli monitorów LCD
Technologia produkcji paneli LCD pomimo, że jest znana od wielu lat, w dalszym ciągu nie gwarantuje otrzymania wyrobu, który posiada 100% sprawnych pikseli. Zatem wszyscy producenci paneli LCD przyjmują normy, które dopuszczają niewielką ilość niesprawnych pikseli (defektów pikseli).
Panel LCD o przekątnej 15" i rozdzielczości 1024x768 zawiera 786 432 pikseli (punktów) i 2 359 296 subpikseli. Każdy piksel składa się z 3 subpikseli - czerwonego(R), zielonego(G) i niebieskiego(B). Pojedynczy punkt na ekranie świecący np. na czerwono to 1 subpiksel. Jeśli taki punkt świeci stale na czarnym tle to oznacza, że jest on uszkodzony i mamy do czynienia z defektem pojedynczego subpiksela. Pojedynczy biały punkt na czarnym tle oznacza uszkodzenie trzech subpikseli (RGB) składających się na piksel i mamy wówczas defekt pojedynczego piksela.
Maksymalną, dopuszczalną ilość defektów pikseli odniesioną do wszystkich pikseli panela LCD określają normy producentów oraz normy międzynarodowe. Wprowadzona w 2001 roku norma ISO 13406-2 określa dopuszczalne ilości defektów na 1 milion pikseli w panelu LCD i dzieli panele na klasy w zależności od ilości defektów.
Zgodnie z normą ISO 13406-2, monitor LCD klasy II może posiadać jednocześnie:
- 2 martwe piksele(zawsze świecące) widoczne na ciemnym tle
- 2 martwe piksele(zawsze nie świecące) widoczne na jasnym tle
- 5 martwych subpikseli
Przy czym martwe piksele nie powinny być położone zbyt blisko (czyli nie mogą razem w klastrze o rozmiarach 5x5 pikseli). Martwe subpiksele mogą być położone blisko siebie w jednym klastrze ale liczba takich klastrów nie może być większa niż 2.
EIZO przyjął dla swoich monitorów indywidualne normy, które różnią się nieco od standardów przyjętych w ISO 13406-2. Jednakże polski dystrybutor - firma ALSTOR wychodząc na przeciw wymaganiom swoich klientów gwarantuje, iż akceptowane będą wszelkie reklamacje dotyczące "martwych pikseli", których ilość przekracza limity określone w normie ISO 13406-2. |